Utvecklingsår: 2011
Utvecklat i: Java
Utvecklingsår: 2008
Utvecklat i: Adventure Game Studio
Mitt tveklöst ambitiösaste och mest uppskattade spel (i ärlighetens namn kanske också det enda ambitiösa och uppskattade spelet). Ett peka-och-klickaäventyr i klassiskt stil, komplett med röstskådespelare och det går att interagera i princip med allt i omgivningen. Publicerades på Forum1891 på SvenskaFans.com och folk hörde av sig år efter release och bad om uppföljare. En sådan har dessvärre inte blivit av.
Sagt om spelet: "Man får ju en jävla nostalgikick och Maniac Mansion-flashback. Det var ju på den tiden som punghåret var något nytt och Sensible Soccer snodde många timmars sömn. Hoppas på del 2 även fast det kanske är för mycket begärt. Jag ser framför mig hur jävla mycket tid som ändå måste ha lagts ner. Hur som helst så var det skitkul." /Rattlehead
Utvecklingsår: 2006
Utvecklat i: Game Maker
Ett spel där man ska äta så många bananer som möjligt på utsatt tid, gjord för Ghost Recon: Jungle Storm-klanen The Ass monkeys som jag då var en del av. Grafiken stod Tobias, även känd som bad_ass_monkey, för.
Utvecklingsår: 2006
Utvecklat i: Game Maker
Det andra spelet med Ludde i huvudrollen, den här gången ett äventyrsspel.
Utvecklingsår: 2005
Utvecklat i: Game Maker
Ett plattformsspel med hunden Ludde i huvudrollen. Ludde kommer ursprungligen ifrån min tidiga barndom då han figurerade i min egna
serietidning som utkom i slutet av 90-talet (i ett exemplar per nummer).
https://www.youtube.com/watch?v=PP0VsF_7BY4
Välkommen till WordPress. Det här är ditt första inlägg. Redigera eller radera det. Sedan kan du börja skriva!